Between adoption and rejection: attitudes of adult educators toward digitization in Germany

  • The use of digital media in adult education is very heterogene-ous. To date, there are no empirical studies that have examined the possibility that media-related differences in media usage of adult educators could be in part due to differential media pedagogical attitudes of adult educators. Moreover, there is a lack of empirical evidence to support the understanding of what factors modulate differences in media pedagogical com-petencies of adult educators. In order to examine different the-oretical potentialities, in the present study, an online survey of adult educators (n = 626) was conducted to investigate the attitudes of adult educators in Germany toward their use of digital media. The results of the study indicate that there are influencing factors such as educational level or employment context on attitudes toward digital media.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasser*innenangaben:Matthias Rohs, Ricarda Bolten, Jonathan Kohl
URN:urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-79604
DOI:https://doi.org/10.1111/ijtd.12170
ISSN:1468-2419
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):International Journal of Training and Development
Verlag:Wiley
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache der Veröffentlichung:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):05.04.2024
Jahr der Erstveröffentlichung:2019
Veröffentlichende Institution:Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau
Datum der Publikation (Server):05.04.2024
Ausgabe / Heft:24/1
Seitenzahl:17
Erste Seite:57
Letzte Seite:73
Quelle:https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ijtd.12170
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten:Kaiserslautern - Fachbereich Sozialwissenschaften
DDC-Sachgruppen:3 Sozialwissenschaften / 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Sammlungen:Open-Access-Publikationsfonds
Lizenz (Deutsch):Zweitveröffentlichung