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Coupling traffic flow networks to pedestrian motion

  • In the present paper scalar macroscopic models for traffic and pedestrian flows are coupled and the resulting system is investigated numerically. For the traffic flow the classical Lighthill-Whitham model on a network of roads and for the pedestrian flow the Hughes model are used. These models are coupled via terms in the fundamental diagrams mod- eling an influence of the traffic and pedestrian flow on the maximal velocities of the corresponding models. Several physical situations, where pedestrians and cars interact, are investigated.

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Metadaten
Verfasserangaben:Raul Borsche, Anne Meurer
URN (Permalink):urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-35291
Dokumentart:Preprint
Sprache der Veröffentlichung:Englisch
Veröffentlichungsdatum (online):04.06.2013
Jahr der Veröffentlichung:2013
Veröffentlichende Institution:Technische Universität Kaiserslautern
Datum der Publikation (Server):05.06.2013
Seitenzahl:23
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten:Fachbereich Mathematik
DDC-Sachgruppen:5 Naturwissenschaften und Mathematik / 510 Mathematik
Lizenz (Deutsch):Standard gemäß KLUEDO-Leitlinien vom 10.09.2012