Partially Passed Component Counting for Evaluating Reliability

Partielle Durchläuferzählung zur Zuverlässigkeitsbewertung

  • In the automotive industry, fatigue and reliability validation needs to be based on statistical methods due to scatter in customer loads and component properties. The common procedures, like the success run, lead to unnecessary testing expense and potentially to unnecessary design changes. In this thesis, the approach is partially passed component counting is developed. It allows to design statistical tests for unit homologation having increased power functions.
  • In der Automobilindustrie muss der Nachweis von Bauteilzuverlässigkeiten auf statistischen Verfahren basieren, da die Bauteilfestigkeit und Kundenbeanspruchung streuen. Die bisherigen Vorgehensweisen der Tests führen häufig Fehlentscheidungen bzgl. der Freigabe, was unnötige Design-Änderungen und somit hohe Kosten bedeuten kann. In vorliegender Arbeit wird der Ansatz der partiellen Durchläuferzählung entwickelt, welche die statische Güte der bisherigen Testverfahren (Success Runs) erhöht.

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Metadaten
Author:Sascha Feth
URN (permanent link):urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-24753
Advisor:Jürgen Franke
Document Type:Doctoral Thesis
Language of publication:German
Year of Completion:2009
Year of Publication:2009
Publishing Institute:Technische Universität Kaiserslautern
Granting Institute:Technische Universität Kaiserslautern
Acceptance Date of the Thesis:2009/12/18
Tag:Fatigue; Reliability ; Success Run
Faculties / Organisational entities:Fachbereich Mathematik
DDC-Cassification:510 Mathematik
MSC-Classification (mathematics):62P30 Applications in engineering and industry

$Rev: 12793 $