Locational planning in the Mathematics Curriculum of High Schools

  • Dealing with problems from locational planning in schools can enrich the mathematical education. In this report we describe planar locational problems which can be used in mathematical lessons. The problems production of a semiconductor plate, design of a fire brigade building and the warehouse problem are from real-world. The problems are worked out detailed so that the usage for school lessons is possible.
  • Fragestellungen der Standortplanung sollen den Mathematikunterricht der Schule bereichern, dort behandelt und gelöst werden. In dieser Arbeit werden planare Standortprobleme vorgestellt, die im Mathematikunterricht behandelt werden können. Die Probleme Produktion von Halbleiterplatinen, Planung eines Feuerwehrhauses und das Zentrallagerproblem, die ausnahmlos real und nicht konstruiert sind, werden ausführlich durchgearbeitet, so dass es schnell möglich ist, daraus Unterrichtseinheiten zu entwickeln.

Export metadata

  • Export Bibtex
  • Export RIS

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Matthias Ehrgott, Angela Euteneuer, Horst W. Hamacher, Klaus-Peter Nieschulz
URN (permanent link):urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-12626
Serie (Series number):Report in Wirtschafts- und Technomathematik an Schulen (WiMS/TeMS Report) (1, englisch)
Document Type:Report
Language of publication:English
Year of Completion:2002
Year of Publication:2002
Publishing Institute:Technische Universität Kaiserslautern
Tag:Mathematikunterricht ; Modellierung; Standortplanung ; praxisorientiert
Education ; Locational Planning ; modelling; praxis orientated
Faculties / Organisational entities:Fachbereich Mathematik
DDC-Cassification:510 Mathematik
MSC-Classification (mathematics):97Dxx Education and instruction in mathematics
97Uxx Educational material and media. Educational technology

$Rev: 12793 $