Reusing Proofs

  • We develop a learning component for a theorem prover designed for verifying statements by mathematical induction. If the prover has found a proof, it is analyzed yielding a so-called catch. The catch provides the features of the proof which are relevant for reusing it in subsequent verification tasks and may also suggest useful lemmata. Proof analysis techniques for computing the catch are presented. A catch is generalized in a certain sense for increasing the reusability of proofs. We discuss problems arising when learning from proofs and illustrate our method by several examples.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasser*innenangaben:Thomas Kolbe, Christoph Walther
URN:urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-1499
Dokumentart:Preprint
Sprache der Veröffentlichung:Englisch
Jahr der Fertigstellung:1999
Jahr der Erstveröffentlichung:1999
Veröffentlichende Institution:Technische Universität Kaiserslautern
Datum der Publikation (Server):03.04.2000
Freies Schlagwort / Tag:learning; theorem prover
Bemerkung:
This work was supported under grants no. Wa652/4-1,2 by the Deutsche Forschungsgemeinschaft as part of the focus program "Deduktion".2
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten:Kaiserslautern - Fachbereich Informatik
DDC-Sachgruppen:0 Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft / 004 Informatik
Lizenz (Deutsch):Standard gemäß KLUEDO-Leitlinien vor dem 27.05.2011